Sveučilišni nastavnički studij matematike i informatike
Sveučilišni nastavnički studij matematike i informatike Odjela za matematiku Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku temelji se na studijskim programima poznatih hrvatskih, europskih i američkih sveučilišta. Program je sadržajno i kvalifikacijski potpuno usporediv s programima:
-
Preddiplomskim sveučilišnim studijem matematike; smjer: nastavnički, zajedno sa Diplomskim sveučilišnim studijem Matematike i informatike; smjer: nastavnički Matematičkog odsjeka PMF-a Sveučilišta u Zagrebu
-
Sveučilišnim integriranim nastavničkim studijem matematike i informatike, Fakulteta za matematiku i informatiku iz Vilniusa, Sveučilišta u Vilniusu, Litva
-
Mathematics (BSc) The School of Mathematics at Cardiff, Sveučilišta u Cardiffu, Velika Britanija
Visoka razina usklađenosti ovog programa s razmatranim programima omogućiti će protok studenata matematike između Sveučilišta u Osijeku i većine europskih sveučilišta.
Nositelj/izvođač studija: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku / Odjel za matematiku
Akademski naziv koji se stječe završetkom studija: Magistar/magistra edukacije matematike i informatike (mag. educ. math. et inf.)
Trajanje studija: pet godina (deset semestara), pri čemu će kandidat sakupiti minimalno 300 ECTS bodova
Status studenta: redoviti studenti (30 redovitih studenata)
Uvjeti upisa na studij: završena četverogodišnja srednja škola i položena državna matura iz svakog od sljedeća tri predmeta: matematika na razini A, hrvatski jezik na razini A ili B i strani jezik na razini A ili B (prijava za upis za sve pristupnike izvodi se putem Nacionalnoga informacijskog sustava prijava na visoka učilišta (NISpVU) kojemu se pristupa preko internetske stranice www.postani-student.hr.)
Kompetencije koje student stječe završetkom studija: Petogodišnji integrirani sveučilišni nastavnički studij matematike i informatike organiziran je tako da polaznike osposobi za podučavanje matematike i informatike, rad s djecom osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta te izvođenje nastave matematike i informatike u osnovnim i srednjim školama svih profila. Obzirom da suvremena škola u prvi plan nastavnog procesa stavlja povezivanje usvojenih znanja i razmišljanja, razvijanje vještina rješavanja problema te osposobljavanje za cjeloživotno obrazovanje, program studija temelji se na razvijanju tih općih kompetencija i kod budućih nastavnika.
U prve tri godine studija studenti usvajaju:
-
standardni program temeljnih matematičkih znanja i
-
temeljna teorijska znanja iz informatike.
Također, razvijaju se sposobnosti:
-
praktične primjene stečenog teorijskog znanja iz matematike i informatike i
-
rješavanja problema uz pomoć matematičkih modela i računala.
Načinom izvođenja nastave razvijaju se:
-
sposobnosti učenja i sklonost znanstveno-istraživačkom radu,
-
komunikacijske i prezentacijske sposobnosti.
Aktivno se primjenjuje stečeno poznavanje barem jednog stranog jezika u struci. Kroz četvrtu i petu godinu studija naglasak je stavljen na osposobljavanje studenata za prenošenje znanja, izvođenje nastave matematike i informatike i rad s djecom osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta.
U tom periodu studenti:
-
nadopunjuju matematička i informatička znanja te upoznaju osnove suvremenih pedagoških, psiholoških, didaktičkih i metodičkih teorija, strategija i metoda (vidi popis predmeta);
-
usavršavaju vještine praktične primjene stečenog teorijskog znanja iz matematike i informatike;
-
osposobljavaju se za primjenu pedagoških, psiholoških, didaktičkih i metodičkih metoda u praksi;
-
prolaze praksu izvođenja nastave;
-
usavršavaju komunikacijske i prezentacijske vještine;
-
osposobljavaju se za iniciranje, organizaciju i provođenje istraživanja koja se odnose na nastavu i metode podučavanja matematike i informatike;
-
osposobljavaju se za integriranje znanja i znanstveno-istraživački rad.
Magistri edukacije matematike i informatike su, po završetku ovog studija, osposobljeni također i za obavljanje različitih poslova u gospodarstvu, državnoj upravi i javnom sektoru koji uključuju temeljna znanja iz područja matematike i informatike, sposobnost matematičkog modeliranja i rješavanja različitih problema, ne nužno matematičkih, korištenjem matematičkih modela i računala, poznavanje statistike, analitički način razmišljanja, sposobnost organizacije, analize i prezentacije podataka te upotrebu računala.
Način završetka studija: polaganjem svih ispita, izradom diplomskog rada u kojemu je potrebno istražiti zadanu temu i sistematizirano je prezentirati u zadanom pisanom obliku te polaganjem diplomskog ispita