Psychology of Education II

Basic Information

P006 (1+1+1) - 3 ECTS credits

Introduce students to the practical aspects of psychology of education.

 

You can access the course content at the following link: PDF

Basic literature

  1. Vizek-Vidović, V. Vlahović-Štetić, M. Rijavec, D. Miljković, Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP- VERN, 2003.

Additional literature

  1. M. Barth, Razumjeti što djeca razumiju. Zagreb: Profil International, 2004.
  2. Beck, Motivacija. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2000.
  3. Čudina-Obradović, Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Zagreb: Školska knjiga, 1991.
  4. C. Gossen, Restitucija – preobrazba školske discipline (2. izdanje). Zagreb: Alineja, 2011.
  5. Grgin, Edukacijska psihologija (2. izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap, 2004.
  6. Grgin, Školsko ocjenjivanje znanja (4. Izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap, 2001.
  7. Matijević, Ocjenjivanje u osnovnoj školi. Zagreb: Tipex, 2004.
  8. Woolfolk, Educational psychology (12th ed.). New York: Allyn and Bacon (poglavlje 10, 11, 12), 2012.
  9. Vlahović-Štetić, (ur.), V. Vizek Vidović, L. Arambašić, N. Vojnović, Daroviti učenici: Teorijski pristup i primjena u školi. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005.
  10. Članci iz tekuće periodike

 

 

 

Teaching materials

The materials are available on the internal Teams channel of the course, through which all internal communication takes place. Students are required to register on the course’s Teams channel. The channel code for joining the course can be found in the schedule.