Psychology of Education I

Basic Information

P005 (1+1+1) - 3 ECTS credits

Introduce students to the practical aspects of psychology of education.

 

You can access the course content at the following link: PDF

Basic literature

  1. Vizek-Vidović, V. Vlahović-Štetić, M. Rijavec, D. Miljković, Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP- VERN, 2003.
  2. Zarevski, Psihologija učenja i pamćenja (5. izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap, 2007.

Additional literature

  1. Atkinson i Hilgard, Uvod u psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2007,
  2. Beck, Motivacija. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2004.
  3. Čorkalo Biruški, Primijenjena psihologija: pitanja i odgovori. Zagreb: Školska knjiga, 2009.
  4. Čudina-Obradović, Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Zagreb: Školska knjiga, 1991.
  5. Gardner, M. L. Kornhaber, W. K. Wake, Inteligencija. Jastrebarsko: Naklada Slap, 1999.
  6. Grgin, Edukacijska psihologija (2. izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap, 2004.
  7. Grgin, Školsko ocjenjivanje znanja (4. Izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap, 2001.
  8. R. Hock, Četrdeset znanstvenih studija koje su promijenile psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2004.
  9. A. Rathus, Temelji psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2001.
  10. Ribić, Psihofizičke razvojne poteškoće. Zadar: ITP Forum, 1991.
  11. E. Slavin, Educational psychology: Theory and practice (10th ed.). New York: Pearson, 2012.
  12. Vasta, M. M. Haith, S. A. Miller, Dječja psihologija (3. izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap, 2004.
  13. Članci iz tekuće periodike

 

 

Teaching materials

The materials are available on the internal Teams channel of the course, through which all internal communication takes place. Students are required to register on the course’s Teams channel. The channel code for joining the course can be found in the schedule.