Odjel za matematiku

Razmišljate li o upisu na Odjel za matematiku?

Upoznajte naše diplomirane studente iz prve ruke. Pogledajte ili pročitajte što misle o tome jesu li dobro odabrali studij i koje stečene vještine koriste na poslovima kojima se bave. Saznajte više

Upisi

Bodovanja, struktura studija...

Referada

Informacije za studente na jednom mjestu

Studomat

Prijava i odjava ispita, pregled ocjena...

Mathematical Communications

Međunarodni znanstveni časopis iz područja čiste i primijenjene matematike 

Osječki matematički list

Stručni časopis za nastavnike i učenike iz područja matematike i informatike

Knjižnica i čitaonica

Knjige, časopisi, online pretraživanje građe, čitaonica, online baze podataka

Plan nastave u zimskom semestru akademske 2021./2022. na Odjelu za matematiku temelji se na pretpostavci odgovornosti svih dionika, posebno na činjenici da su iskorištene pozitivne okolnosti mogućnosti cijepljenja. Cilj je osigurati sigurnost zdravlja studenata, nastavnika, suradnika i zaposlenika Odjela za matematiku kao i kvalitetnu nastavu, koja podrazumijeva stalnu i fleksibilnu dvosmjernu komunikaciju.

Prema obavijesti koju je Ministar znanosti i obrazovanja 26. kolovoza 2021. uputio svim visokim učilištima od visokih učilišta očekuje se povratak na klasičnu, odnosno kontaktnu nastavu. Sukladno Preporukama za održavanje nastave na visokim učilištima u razdoblju pandemije bolesti COVID-19 od 2. rujna 2021. Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, nastava na Odjelu za matematiku odvijat će se na sljedeći način:

  1. Nastava te konzultacije održavaju se na klasični kontaktni način u prostorijama Odjela prema rasporedu, pri čemu u niti jednoj prostoriji istovremeno ne smije biti prisutno više od 100 ljudi.
  2. Prilikom ulaska u zgradu obvezno je mjerenje temperature, dezinfekcija ruku te nošenje maski.
  3. Tijekom nastave studenti koji nisu cijepljeni ili nisu preboljeli COVID-19 u zadnjih 9 mjeseci trebaju biti razmaknuti međusobno 1.5 m. Nastavnik koji je odmaknut 2 m od studenata te je cijepljen ili je tijekom zadnjih 9 mjeseci prebolio COVID-19 ne mora nositi masku za vrijeme držanja nastave.
  4. Za svaki predmet bit će otvoren tim na platformi MS Teams. Kod za pristup u MS Teams dostupan je u rasporedu nastave te na web stranici predmeta. U cilju osiguranja dostupnosti nastavnih materijala nastavnici i suradnici će svaki puta neposredno prije nastave u odgovarajući tim postaviti sadržaj nastave i pripadne nastavne materijale.
  5. Kolokviji, pismeni i usmeni ispiti provest će se u klasičnom kontaktnom obliku. Studentima koji su u planiranom terminu u samoizolaciji, što dokazuju odgovarajućom liječničkom potvrdom omogućit će se posebni termin, koji će u pravilu biti 14 dana nakon planiranog termina.
  6. Plan će se prilagođavati u skladu s promjenama epidemiološke situacije.

covid

Analiza podataka i matematičko modeliranje vjerojatno nikad nisu bili tako prisutni u medijima kao u vrijeme pandemije. Izvještaji, analize i predviđanja o kretanju broja zaraženih postali su dio svakodnevice. Na osnovu matematičkih modela donosile su se odluke o zatvaranjima, otvaranjima i epidemiološkim mjerama.

Teme vezane uz pandemiju zainteresirale su i studente Matematike i računarstva od kojih su neki u okviru završnih praktičnih projekata bavili temom pandemije. Posebno treba istaknuti dva praktična alata koju su nastala kao rezultat završnih projekata.

Josipa Sabljo i Katarina Šuvak izradile su web aplikaciju na kojoj je moguće pratiti kretanje broja zaraženih, umrlih, oporavljenih i cijepljenih za Hrvatsku i svijet, uspoređivati podatke po državama i pratiti dnevne podatke po županijama na karti Hrvatske. Podaci se svakodnevno automatski ažuriraju. Osim toga, aplikacija nudi i procjenu efektivnog reprodukcijskog broja koji pokazuje koliko svaki zaraženi zarazi osoba u prosjeku. Iako u Hrvatskoj nije bilo redovitog izvješćivanja o vrijednostima efektivnog reprodukcijskog broja, u drugim državama ta je vrijednost korištena za odlučivanje o ograničavanju kretanja. Aplikacija je dostupna na ovoj poveznici.

Lucija Bardić i Ana Koturić izradile su aplikaciju koja prikazuje podatke o pandemiji te sadrži i interaktivnu kartu svijeta s brojem zaraženih i umrlih od COVID-19 bolesti. Previđanje kretanja epidemije je kompleksan problem, no aplikacija nudi i jednostavan naivan model za predviđanje čija uspješnost se može testirati odabirom datuma početka predviđanja. Aplikacija je dostupna na ovoj poveznici.

mathos hal supet computer

Pozivamo sve zainteresirane da prisustvuju predstavljanju rezultata završnih praktičnih projekata (ZPP) studenata 3. godine Matematike i računarstva, koje će se održati u petak (17. rujna), 10h, u predavaonici 1.
I ove godine studenti su radili na vrlo izazovnim i atraktivnim temama rješavanjem kojih su demonstrirali vještine stečene tijekom studija.
Posebno se zahvaljujemo mentorima na ogromnom poslu kojeg su odradili i tvrtkama Orqa i Mono koji su sudjelovali u definiranju i mentoriranju problemskih zadataka.
 

 Svim našim studentima Matematike i računarstva koji će već nakon preddiplomskog studija ići raditi u tvrtke, ili nastaviti studirati na nekom drugom visokom učilištu, želimo puno sreće i uspjeha.

“The beautiful thing about learning is that nobody can take it away from you! - B.B. King

mathos hal supet computer

Odjel za matematiku je za potrebe znanstvenog istraživanja kupio super računalo koje je od početka rujna na raspolaganju našim djelatnicima i studentima koji rade na projektima sa svojim nastavnicima. Računalo smo od milja nazvali HAL, motivirani Arthur C. Clarkeovom Odisejom u svemiru, budući će HAL primarno biti korišten za naše interne projekte u području umjetne inteligencije.

"Mozak" naše nove radne stanice je novi AMDov Ryzen Threadripper 3990X procesor sa čak 64 jezgre i 128 niti (threadova). Vodeno hlađenje sa tri 360-milimetarska ventilatora pazi da se "mozak" stanice ne pregrije. S velikom procesorskom snagom, dolazi i velika potreba za memorijom. Kako bismo izbjegli korištenje swapa, procesoru smo na raspolaganje stavili 256GB brze DDR4 radne memorije.

Za potrebe rješavanja problema u području umjetne inteligencije sam procesor često nije dostatan, pa čak i onaj koji ima 64 jezgre! Srećom, u pomoć procesoru su priskočile dvije NVIDIA RTX 3090 grafičke kartice od kojih svaka ima čak 10496 jezgri i ogromnih 24GB memorije. Za brzu pohranu koristimo dva Samsung 980 PRO solid state diska sa brzinom protoka podataka do 8GB u sekundi, dok podatke arhiviramo na velikom 18TB-nom tvrdom disku.

Kritična komponenta našeg HALa je napajanje. Odlučili smo se na 1600W-no Corsair AX1600i koje se nalazi u najvišem Titanium razredu energetske učinkovitosti. Kako bismo osigurali kontinuirani tok električne struje između utičnice i napajanja postavili smo UPS od 2000W.

HAL 9000: I am putting myself to the fullest possible use, which is all I think that any conscious entity can ever hope to do

pretkolegij

Kako bi se studenti koji su ove godine upisali prvu godinu studija na Odjelu za matematiku što bolje pripremili za praćenje nastave u sljedećoj akademskoj godini, Odjel je pripremio tečaj Pretkolegij. Pretkolegij je online tečaj koji je dostupan u sustavu Loomen i studentima nudi mogućnost testiranja i samostalnog ponavljanja srednjoškolskog gradiva matematike. Sve detalje oko pristupa Pretkolegiju studenti mogu naći na ovoj poveznici.

Pozivamo studente da pristupe Pretkolegiju i iskoriste mogućnosti koje su im ponuđene. U okviru sustava Loomen otvoren je forum na kojem studenti mogu postavljati pitanja od 1. rujna 2021. Osim toga, u prva dva tjedna nastave bit će organizirane demonstrature na kojima će studentima koji to žele demonstratori dati dodatna pojašnjenja i pomoći im u savladavanju gradiva.

CAA frontProfesori Odjela za matematiku Rudolf Scitovski, Kristian Sabo, Šime Ungar te profesor Francisco Martínez Álvarez s Universidad Pablo de Olavide, Computer Science Division, School of Engineering, Spain, autori su nove knjige čiji je naslov Cluster Analysis and Applications. Knjigu je u srpnju 2021. objavila izdavačka kuća Springer.

Cluster Analysis and Applications daje sustavni pregled novijih koncepata i metoda za grupiranje podataka koje su autori razvili u zadnjih desetak godina te su dijelovi rezultata objavljivani u znanstvenim časopisima kao što su Advances in Data Analysis and Classification, Journal of Global Optimization, Pattern Analysis and Applications, Mathematics and Computers in Simulation, Earth Science Informatics, Pattern Recognition, Expert Systems with Applications, Information Sciences, Pattern Recognition Letters, Computers & Geosciences, Knowledge-Based Systems, Computers and Electronics in Agriculture, Optimization Letters itd.

Ovo izdanje ujedno ima za cilj jačanje internacionalizacije te vidljivosti Odjela za matematiku kao i Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku u međunarodnom obrazovnom te znanstvenoistraživačkom prostoru.

gamma 130. lipnja i 1. srpnja 2021 na Odjelu za matematiku održan je radni sastanak u okviru Erasmus+ projekta GAMMA. Na sastanku su sudjelovali partneri iz Hrvatske, preciznije članovi GAMMA timova sa Odjela za matematiku, iz Elektrotehničke i prometne škole Osijek, iz Srednje škole Markantuna de Dominisa Rab i iz Agencije za odgoj i obrazovanje. Ovo je bila prva aktivnost na projektu koja je održana uživo, a sastanak je organizirao GAMMA tim iz Osijeka.

Prvi dan započeo je raspravom o predlošcima za scenarije i razradom predloška za scenarije koji će biti poslan ostalim partnerima na uvid i raspravu. Nakon kratke pauze tim sa Odjela za matematiku predstavio je prvu verziju jednog poglavlja priručnika za koje su oni zaduženi te je konstruktivna rasprava u manjim grupama dovela do novih ideja kako nadopuniti postojeću verziju. U nastavku je napravljen teorijski osvrt na igre i učenje kroz igru te je potom radni dio dana završen analizom i raspravom o hrvatskim temama za scenarije. Manje formalni dio dana nastavljen je u Baranji, gdje su se sudionici, uz večeru, imali prilike bolje se upoznati.

Drugi dan sudionici su nastavili s raspravom o hrvatskim temama za scenarije, preciznije o ishodima učenja. Zatim je uslijedilo predstavljanje nekih igara i rasprava o igrama; jedan dio rasprave ponovno se odvio u obliku radionica u manjim grupama, koje su dovele do produktivne razmjene ideja i dobrih primjera iz prakse koji mogu biti dobar temelj za kreiranje igre. Prilikom završne rasprave, sudionici su razgovarali o sljedećoj aktivnosti koja bi se trebala održati u Grčkoj, ukoliko to dopusti epidemiološka situacija te su prilikom evaluacije sastanka zaključili kako je razmjena ideja tijekom susreta uživo jako važna te je ovo bio vrlo plodonosan sastanak.

Više detalja o projektu i aktivnostima na projektu dostupno je na mrežnim stranicama GAMMA projekta http://www.project-gamma.eu/.